Alexina&Stephanie: Kapitel 7

Surfingbrädan slog mot benena när Alexina gick på tågstationens parkeringsplats i Virginia.

"Hej, ursäkta skulle vi kunna få skjuts till kusten? " frågade jag för säkert tionde gången.
Medan hon såg blicken som tjejen med brunt hår på baksätet växlade med mamman så började hon gå bortåt mot Nicki för att meddela att hon gett upp.
"Hrm, du där, blondinen, ja just du! Om du och din kompis vill få skjuts till kusten så ska ni få skjuts till kusten" svarade kvinnan leende.
Jag trängde in brädan i baksätet på bilen ( som förresten var TERAGIGAMEGA-stor) . Nicki placerade sin ryggsäck och kappsäck på brädan. Jag hade en liten väska som rymdes bra i famnen och jag vägrade släppa mina tillbehör.
Flickan som satt på baksätet tittade surt ut från fönstret. Jag proppade in mina hörlurar i öronen och satt på hiten "Vamos A la Playa" av Loona.

Stephanie


I New York så hade Stephanie träffat på sina pojkvänner och meddelat att hon skulle lämna stan inom några timmar. Efter alla cupcakes och glas med alkoholfria drinkar så hade Stephanie med en proppfull mage, trängt in sig i en Marc Jacobs kjol och tagit en sidenblus i Queen Anne-stil. På Manolo Blahniks 14 cm höga klackar hade hon lämnat sin ljuvliga New York bostad som hon visserligen delat med sin mamma men som alltid känts som hennes. Nu satt hon i familjens nya bil, en vit Audi som var specialdesignad. De hade äntligen kommit fram till rätt delstat, Virginia.
"Jag måste tanka bilen här vid tågstationen, men ni ungar kan ju köpa Coca-Cola eller något." meddelade mamma vänligt när vi skymtade en bensinmack längs vägen.
Just det, ungar. George har 2 barn från sitt förra äktenskap, Meylin och Michelle. Det är förstås bägge två söta små flickor med blont hår och stora ögon som gillar att läsa...INTE!

Meylin och Michelle har båda två svart hår och azurblåa ögon. Förstås är båda populära och deras liv består av surfing och beachpartys. Mer slappt och coolt kan det inte bli.
"Vi sticker och tar en Cola, hänger du med? " frågar Meylin/Michelle och viftar menande på en cigg.
"Ehm.. jag är röker inte så jag går och se efter om jag kan hitta en smoothie" svarade jag nonchalant.
Meylin/Michelle himlar med ögonen och muttrar något men jag uppfattar inte det tydligt.
Efter 15 minuter så är vi redo för start. För att förstöra det här ögonblicket ännu mera så stoppar en surfande blondin oss.
" "Hej, ursäkta skulle vi kunna få skjuts till kusten? " undrar hon.
Jag växlar en blick genom spegeln med mamma men mamma ignorerar mina tydliga meddelanden och säger till min förskräckelse:
" Hrm, du där, blondinen, ja just du! Om du och din kompis vill få skjuts till kusten så ska ni få skjuts till kusten"
Blondinen och Afro-tjejen packar ner sina saker i baksätet och tränger sig in på baksätet.
Jag bestämmer mig för att envist stirra ut ut fönstret.
Blondinen ger upp och sätter på "Vamos a la playa" - en beach -hit.
Afro-tjejen vänder på huvudet så hon kan se mig och säger:
"Nicki."
(Fortsättning i nästa inlägg)


Skriver först på Onsdag..

Vamos A La Playa-Loona

Kommentarer
Postat av: Isabella =)

Hej , har en tävling på min blogg :)

Checka gärna min blogg nu! Kan bara säga att det handlar om iphones :) kram!

2011-03-22 @ 19:39:10
URL: http://kungisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0