Birdie: Kapitel 10

Birdie packade ner det sista sakerna. Tårarna vällde fram när hon såg hennes pappa sitta vid frukt-träden. Hennes pappa var sjuk och fick under inga omständigheter anstränga sig och flytten skulle enligt läkaren anstränga hennes pappa tillräckligt för att han inte skulle kunna klara sig länge nog. Birdie ville inte se hennes hus rivas, och inte heller hennes pappa somna bort. Så hon gick fram till honom för en sista gång för att krama om honom, pussa honom på kinden, säga de sista orden och visa sin sorg. Det var ett känslofyllt ögonblick. Birdie skulle fly bort från hennes barndomshem(eller delarna va det), hennes pappas begravning(han gav alla pengar i förväg) och hennes mammas grav.

George's Garage söker en hjälpreda som kan hantera bilar.
Lön: 2200 € / månad
Måndagar-Fredagar: 9.00-18.00
Lördagar: 11.00-18.00

Birdie hade anlänt till Virginia och hade läst den lokala dagstidningen. Hon hade hittat en intressant artikel om en gammal man som behövde hjälp på sitt Garage. Visserligen kunde hon inte hantera bilar men hon täkte fråga honom om hon kunde få en snabb lektion och en mindre lön tills hon lärt sig. Nu stod hon utanför George's Garage och darrade.
"Kan jag hjälpa till med något lilla tösen? " frågade (förmodligen) George.
"Jag skulle vilja söka jobb, visserligen så kan jag inte hantera bilar, men jag lär mig snabbt och kräver inte så stor lön osv. " pladdrade jag på nervöst.
"Du också? " svarade han och skrattade.
(Fortsättning i nästa inlägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0