Nicki: Kapitel 6

Om du har suttit i ett tåg, utan en enda kompis, bara lite musik att lyssna på och ditt tåg stannar på fel ställe så blir du nog arg. Så hände det till Nicki.
3 timmar tidigare..
Nicki pustade ut. Äntligen satt hon på tåget. Hon hade gjort det. Alltså flytt från sina galna Texas-släktingar. Värre kunde det inte bli. Alla hade bara babblat om att Nicki var mörkhyad och att det var en skam att Nickis mamma inte visste vem pappan var bla bla bla.. Kappsäcken som Nicki tagit med var betydligt lättare, eftersom hon slängt iväg alla tröjor i havet. Nicki öppnade Coca-Colan som hon köpt från en automat. Hon kände bubblorna mot tungan, det kittlade men smaken var oemotståndlig. Nicki öppnade sin väska och insåg att hennes tidningar blivit kvar i Texas. Hon orkade inte bry sig så hon tog fram telefonen för att börja messa med hennes vänner. Batteriet var slut. Nicki öppnade väskan än en gång och började leta febrilt efter hennes iPod.
Till slut hittade hon den i fickan.
3 timmar senare..
En röst börjar tala i högtalarna och Nicki tar ut hörlurarna från öronen.
"Vi har fått ett problem på vägen, vi måste tyvärr härmed meddela att vi ändrar riktning till Virginia. Det åker bussar till Florida 2 timmar efter tåget har anlänt. "


"Jävla tåg" muttrar en blondin som håller i en ryggsäck och en surfingbräda.
"Vart var du påväg ? " Fortsätter hon.
"Ehm..jag? Jag var påväg hem till Florida, men egentligen skulle jag bara kunna stanna i Virginia ett par dagar. " svarade jag med ett smått leende.
"Damn vad cool du är, jag menar "men egentligen skulle jag bara kunna stanna i Virginia ett par dagar" , väldigt spontant och tufft! Hah, jag skulle och surfa men fan whatever, jag tar en liten roadtrip här då" svarar blondinen skrattande.
"Nicki" sa jag leende.
"Alexina" svarade Alexina och skrattade igen.
"Roadtrip? " frågade jag utmanande(utmanande på ett sådant sätt att man har en utmaning)

"Vad tror du? " svarade Alexina och blinkade med ena ögat.
(Fortsättning i nästa inlägg)


För er som inte förstått så varje gång det är ett namn, tex. X: Kapitel 1 så handlar det om flickorna på bilden! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0