Nicki: Kapitel 9

"Stephanie, Steph för vänner" säger Steph försiktigt med ett leende.
"Steph med P och ett h" tillägger hon snabbt.
"Vill du ha? " säger jag och räcker fram min godispåse som jag köpte på tågstationen när vi sökte efter bussar till Florida/Virginias kust.
"Ehm.." säger Steph och sneglar snabbt på Meylin och Michelle som följer med allting genom sidospeglarna.
"Nej tack? " frågar jag och småler.
"Nej tack." säger Stephanie bestämt.
Situationen blev en aning spänd och resten av resan diskuterar jag febrilt med Michelle.
Skillnaden mellan Meylin och Michelle är att Michelle har ett hål i näsan. Jag gillar förstås Meylin också men hon somnade efter 1 timme. Stephanie sitter i stolen och skruvar på sig. Jag ser att hon är avundsjuk på min förmåga att ta hand om den obekväma situationen. Jag antar att hon varit "The leader of the pack" förut och nu när jag är här, vet hon inte hur hon skall bete sig. Alexina messar med någon kille och Stephanies mamma koncentrerar sig på att köra rätt. Enligt min uppfattningsförmåga så anser jag att Stephanie verkar en aning ytlig och snobbig men jag svarar ändå artigt fast mina svar består av en mening max.
Michelle får ett samtal efter 1 ½ timme och jag bestämmer mig för att försöka njuta av det fina landskapet. Resten av resan är ytterst obekväm och pinsam. Stephanies Mamma, Marly försöker inleda samtal som alla kan delta i , men Stephanie avbryter dem med hennes ironiska och sarkastiska kommentarer. En timme senare är vi framme och när Stephanies mamma ställer frågan "Var ska ni sova ? " slår tanken i mig att mina sista pengar gick till godispåsen.
(Fortsättning i nästa inlägg)

Kommentarer
Postat av: dani

svar: Ja vissa tycker de är för söta.

Men tack för att du tyckte dom var fina!



Har du några planer för idag? :)

2011-03-25 @ 08:19:01
URL: http://danitza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0